Deklaracja dostępności
Urząd Miejski w Ujściu zobowiązuje się zapewnić dostępność swojej strony internetowej zgodnie z przepisami ustawy z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych. Deklaracja dostępności dotyczy strony https://www.ujscie.pl.
- Data publikacji strony internetowej:
- Data ostatniej istotnej aktualizacji:
Stan dostępności cyfrowej
Ta strona internetowa jest w pełni zgodna z załącznikiem do ustawy o dostępności cyfrowej z dnia 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych.
Przygotowanie deklaracji dostępności i jej aktualizacja
- Data sporządzenia deklaracji:
Data ostatniego przeglądu deklaracji: 2025.03.24.
Informacje zwrotne i dane kontaktowe.
Wszystkie problemy z dostępnością cyfrową tej strony internetowej możesz zgłosić do Marcin Kamiński, informatyk@ujscie.pl. +48672840003
Każdy ma prawo wystąpić z żądaniem zapewnienia dostępności cyfrowej tej strony internetowej lub jej elementów.
Zgłaszając takie żądanie podaj:
- swoje imię i nazwisko,
- swoje dane kontaktowe (np. numer telefonu, e-mail),
- dokładny adres strony internetowej, na której jest niedostępny cyfrowo element lub treść,
- opis na czym polega problem i jaki sposób jego rozwiązania byłby dla Ciebie najwygodniejszy.
Na Twoje zgłoszenie odpowiemy najszybciej jak to możliwe, nie później niż w ciągu 7 dni od jego otrzymania.
Jeżeli ten termin będzie dla nas zbyt krótki poinformujemy Cię o tym. W tej informacji podamy nowy termin, do którego poprawimy zgłoszone przez Ciebie błędy lub przygotujemy informacje w alternatywny sposób. Ten nowy termin nie będzie dłuższy niż 2 miesiące.
Jeżeli nie będziemy w stanie zapewnić dostępności cyfrowej strony internetowej lub treści, wskazanej w Twoim żądaniu, zaproponujemy Ci dostęp do nich w alternatywny sposób.
Obsługa wniosków i skarg związanych z dostępnością
Jeżeli w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej, odmówimy zapewnienia żądanej przez Ciebie dostępności cyfrowej, a Ty nie zgadzasz się z tą odmową, masz prawo złożyć skargę.
Skargę masz prawo złożyć także, jeśli nie zgadzasz się na skorzystanie z alternatywnego sposobu dostępu, który zaproponowaliśmy Ci w odpowiedzi na Twój wniosek o zapewnienie dostępności cyfrowej.
Ewentualną skargę złóż listownie lub mailem do kierownictwa naszego urzędu:
- Urząd Miejski w Ujściu,
- Adres: Pl. Wiosny Ludów 2, 64-850 Ujście,
- e-mail: ujscie@ujscie.pl.
Pomocne mogą być informacje, które można znaleźć na rządowym portalu gov.pl.
Możesz także poinformować o tej sytuacji Rzecznika Praw Obywatelskich i poprosić o interwencję w Twojej sprawie.
Pozostałe informacje
Dostępność architektoniczna
Urząd Miejski w Ujściu
Do budynku prowadzą dwa wejścia: od ulicy Placu Wiosny Ludów 2 oraz Szpitalnej 3.
Przed budynkiem wyznaczono dwa miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych. Nawierzchnia przed wejściem głównym jest utwardzona.
Przy wejściu od strony ulicy Szpitalnej znajduje się podjazd dla wózków inwalidzkich. Przed drzwiami głównymi znajduje się 3 stopnie schodów pokrytych płytkami antypoślizgowymi i podest. Schody zostały wyposażone w poręcz.
Obsługa osób ze szczególnymi potrzebami odbywa się w Punkcie Obsługi Interesanta, który znajduję się na porterze budynku przy Referacie Stanu Cywilnego, pracownik UM Ujście schodzi do petenta z niepełnosprawnością ruchową po zawiadomieniu przez osobę wnioskującą o konieczności obsługi petenta.
Kontakt z UM Ujście możliwy jest poprzez: napisanie pisma/złożenie wniosku na adres: Urząd Miejski w Ujściu, ul. Plac Wiosny Ludów 2, 64-850 Ujście;
- wysłanie maila na adres e-mail: ujscie@ujscie.pl
- wysłanie faksu na nr (67) 284 01 51;
- skontaktowanie się telefonicznie lub przy pomocy osoby trzeciej na numer telefonu: 67 284 00 03, 67 284 00 13, 67 284 03 44
- skontaktowanie się osobiście zgłaszając się w siedzibie urzędu w godzinach urzędowania;
Do budynku i wszystkich jego pomieszczeń można wejść z psem asystującym i psem przewodnikiem.
W Urzędzie Miejskim w Ujściu znajduję się pętla indukcyjna do obsługi osób słabosłyszących.
W budynku znajdują się oznaczenia w alfabecie brajla, schody oznakowane są nakładkami kontowymi.
Wewnątrz budynku brak oznaczenia kontrastowego, nie ma również druku (napisów) powiększonego dla osób niewidomych i słabowidzących.
W Urzędzie Miejskim w Ujściu nie ma tłumacza migowego na miejscu, chęć skorzystania z tłumacza należy wcześniej zgłosić:
- osobiście – w Sekretariacie, I piętro, pokój 11
- pocztą elektroniczną na adres: ujscie@ujscie.pl
- telefonicznie na numer: (67) 284 00 03, 284 00 13, 284 03 44
- przesyłając faks na numer: (67) 284 01 51
Dla osób na wózkach dostępny jest hol na parterze budynku, gdzie znajduję się toaleta dla osób niepełnosprawnych.
W budynku nie ma windy.
Więcej informacji o dostępności cyfrowej można znaleźć na stronie Ministerstwa Cyfryzacji poświęconej temu tematowi.
Podstawa prawna
Rozporządzenie Rady Ministrów z 9 listopada 2017 r. w sprawie Krajowych Ram Interoperacyjności, minimalnych wymagań dla rejestrów publicznych i wymiany informacji w postaci elektronicznej oraz minimalnych wymagań dla systemów teleinformatycznych Dz. U. z 2017 r. poz. 2247
Ustawa z 4 kwietnia 2019 r. o dostępności cyfrowej stron internetowych i aplikacji mobilnych podmiotów publicznych Dz.U. z 2019 r. poz. 848